Dokumentaalfilmide festivali DocPoint Tallinn kavast leiab lugusid igast maailmanurgast.
Järjekorras 14. DocPoint Tallinn toob ajavahemikus 31. jaanuar kuni 5. veebruar vaatajate ette kokku 36 maailma tipptasemel dokumentaalfilmi.
Nagu ikka, on dokumentalistika kõnekaks peegelduseks ühiskonnas toimuvatele liikumistele. Nii tegelevad festivali mitmed filmid soorollide analüüsi ja taashindamisega kaasajal, tehes seda kunstilises ja vaimukas võtmes. Spektri kunstilisemas otsas tuuakse Berliini filmifestivalil kõmu tekitanud filmis “Mutzenbacher” rida mehi kokku näitlejaproovi, kus nad pannakse lugema kaamera ees tuntud erootikateost “Josefine Mutzenbacher”. “Naistevagun” viib meid aga Indiasse, vaid naiste kasutatavasse rongivagunisse, kus India naistest avaneb palju mitmekesisem ja elavam pilt, kui see, mida me läänemaailma inimesena oleme ehk harjunud endale ette kujutama. “Mehed vaibal” toob naisantropoloogi kaamera ette mehed, kes räägivad väga avameelselt oma ängidest ja unistustest, “Draakonnaised” aga viib meid maailma 3% naissoost tippjuhtide maailma, kus toimivad tavapärasest hoopis erinevad ellujäämismehhanismid.
Paljud teosed lähenevad dokumentalistikale sobivalt läbi filmi, nii on kavas portreefilm “Radikaalne unistaja” DocPointil nii mitmegi filmiga kavas olnud Werner Herzogist, David Lynchi loomingu seostest “Võlur Oziga” rääkiv “Lynch / Oz” ja paeluv “Paradiisikatked”, mis räägib New Yorgi underground-filmist läbi ühe sealse käilakuju, leedu filmitegija ja kunstniku Jonas Mekase elu ja loomingu. Tagasitee DocPointi programmi leiab ka iiri-šoti dokumentalist Mark Cousins oma haarava uue filmiga “Marss Roomale”, kus ta lahkab itaalia fašismi tõusu läbi Marsi Roomale, mis päädis riigipöördega ning teeb seda ühe vana itaalia propagandafilmi “Meie!” põhjal.
DocPoint Tallinna üheks tänavuseks peateemaks on kindlasti ka muusika, sest kavas on mitmeid portreefilme tuntud tegijatest nagu “Cesária Évora” või “Nothing Compares. Sinead O’Connor”. “Arvutiaktsent” sukeldub tehisintellekti kasutamise maailma muusika loomisel, “North Circular” aga räägib Dublini linna loo läbi baarides noorte käes uut elu elama hakanud iiri folgi skeene.
Festivali avafilmiks on sel aastal Raimo Jõeranna “Gorikaturist”, mis on portreelugu eesti tuntuimast karikaturistist Gorist, aga ka Eesti Vabariigi algusaegade ühiskondliku ja poliitilise elu koondportree. Eesti dokfilmi kohta on siin kasutatud tavatult palju animatsiooni, millega on ellu äratatud Gori kunagised karikatuurid.
Filmid linastuvad kinodes Sõprus ja Artis ning üks erilinastus koos kontserdiga toimub tänavu ka Kumus. DocPointi pileteid on võimalik osta nii Fienta kui Piletilevi keskkonnast. Piletihind 7 eurot, saadaval on ka passid hinnaga 25 ja 60 eurot.
Festivali toetavad Eesti Filmi Instituut, Kultuurkapital, Tallinna linn.